Toestemming* Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
ARTIKEL 1. DEFINITIES
1.1. Zuijderwijk Stadssociologie: de eenmanszaak Zuijderwijk Stadssociologie, gevestigd te Maasland en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 74152688.
1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Zuijderwijk Stadssociologie een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die Zuijderwijk Stadssociologie voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: het als socioloog doen van onderzoek naar de samenhang tussen beleving, inrichting en beheer van publieke plekken. Tevens het begeleiden van studenten met hun scripties, het geven van lezingen, het geven van advies bij participatietrajecten en het geven van masterclasses, workshops en (online) cursussen.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Zuijderwijk Stadssociologie en klant krachtens welke Zuijderwijk Stadssociologie de dienst zal uitvoeren.
1.6. Zakelijke klant: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt uit naam van zijn beroep of zijn bedrijf.
1.7. Informatie: alle gegevens afkomstig van klant.
1.8. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving.
1.9. Advies: het resultaat van de werkzaamheden van Zuijderwijk Stadssociologie.
1.10. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Zuijderwijk Stadssociologie worden ingevoerd, verwerkt en opgeslagen.
1.11. Website: www.lindazuijderwijk.nl.
ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Zuijderwijk Stadssociologie gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door ondertekening van een overeenkomst of opdrachtbevestiging, dan wel een akkoord via de e-mail, verklaart de klant dat hij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van Zuijderwijk Stadssociologie en dat hij met deze voorwaarden akkoord gaat.
2.3. In geval van strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst dan prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst.
2.4. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing op handelingen van derden en/of leveranciers die door Zuijderwijk Stadssociologie zijn ingehuurd betreffende het uitvoeren van de levering of dienst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt door in gebruik name van deze algemene voorwaarden verworpen.
ARTIKEL 3. OFFERTES EN AANBIEDINGEN
3.1. Offertes van Zuijderwijk Stadssociologie zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 30 dagen na de datum waarop de offerte is uitgebracht. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
3.2. Zuijderwijk Stadssociologie zal in de offerte of via de website aangeven welke diensten worden aangeboden en welke bedragen de klant verschuldigd is bij aanvaarding van de offerte dan wel een bestelling via de website. De in de offerte/op de website genoemde prijzen gelden voor de genoemde periode, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders afgesproken. In de offerte/op de website staat tevens de overeengekomen prijs van de gekozen dienst/product dan wel het gebruikelijke uurtarief van Zuijderwijk Stadssociologie met een vooraf geschat aantal uren of het tarief.
3.3. Opdrachten op uurbasis worden aangegaan zonder opzegtermijn. De klant geeft Zuijderwijk Stadssociologie een opdracht voor een nader te bepalen aantal uur. Deze samenwerking kan door beide partijen worden beëindigd zonder inachtneming van een opzegtermijn.
3.4. De in de offerte genoemde prijzen gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
3.5. Zuijderwijk Stadssociologie is gerechtigd een aanbetaling van 50% aan de klant te factureren alvorens zij de opdracht gaat uitvoeren.
3.6. Afspraken over deadlines worden in de offerte schriftelijk overeengekomen. Indien levering door Zuijderwijk Stadssociologie afhangt van feedback of input van de klant, is Zuijderwijk Stadssociologie nimmer aansprakelijk voor vertraging tijdens het uitvoeren van de opdracht. Zuijderwijk Stadssociologie is dan gerechtigd de deadline eenzijdig te verschuiven.
3.7. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Zuijderwijk Stadssociologie het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
3.8. Alle door Zuijderwijk Stadssociologie gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in euro’s, exclusief btw, exclusief reis-, OV- parkeer- en verblijfskosten en overige vastgestelde heffingen en/of retributies en kosten van derden voor advies tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
3.9. De klant is gehouden tot betaling van de reiskosten welke door Zuijderwijk Stadssociologie worden gemaakt ten behoeve van het uitvoeren van haar diensten. De vergoeding bedraagt €0,19 cent per kilometer. Reisuren en kosten voor het openbaar vervoer worden tevens in rekening gebracht.
3.10. Zuijderwijk Stadssociologie behoudt zich het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Indien de prijzen van aangeboden producten stijgen na totstandkoming van de overeenkomst, dan is klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten.
3.11. Zuijderwijk Stadssociologie is niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor fouten in de offerte wanneer de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.
3.12. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop Zuijderwijk Stadssociologie zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van bedoelde opdracht, traject, sessie of cursus of welke overeenkomst dan ook, dan is Zuijderwijk Stadssociologie bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.
3.13. Na het verstrijken van de duur van de opdracht, in geval van een traject met een bepaalde duur, kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
ARTIKEL 4. OVEREENKOMST EN MEERWERK
4.1. Een overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant op enigerlei wijze een mededeling aan Zuijderwijk Stadssociologie verricht inhoudende de aanvaarding van een offerte of een aanbieding.
4.2. Na het tot stand komen van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd.
4.3. Na het tot stand komen van een overeenkomst, zal Zuijderwijk Stadssociologie binnen bekwame tijd overgaan tot uitvoering van de diensten.
4.4. Zuijderwijk Stadssociologie heeft het recht bepaalde dienstverlening uit te laten voeren door derden zonder dat zij de klant daarvan op de hoogte dient te stellen. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt zullen deze na overleg aan de klant worden doorberekend.
4.5. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de klant en Zuijderwijk Stadssociologie zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde schriftelijke overeenkomst door beide partijen zijn aanvaard.
4.6. Indien de klant een overeenkomst met Zuijderwijk Stadssociologie wenst te ontbinden of annuleren komt hem dit recht enkel toe indien hij bij ontbinding overgaat tot vergoeding van de tot dan toe verrichte werkzaamheden of ingeval van annulering 30 procent van het in de opdrachtbevestiging overeengekomen honorarium. Indien een aanbetaling voldaan is, wordt de aanbetaling als annuleringsvergoeding gezien. Tevens wordt in ieder geval de vergoeding uit artikel 14.6. in acht genomen. Bij tussentijdse ontbinding van een traject blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van het volledige overeengekomen offertebedrag.
4.7. Indien Zuijderwijk Stadssociologie, door omstandigheden ten tijde van de offerte of de opdrachtbevestiging onbekend, meer werk moet verrichten dan overeengekomen is in de offerte of opdrachtbevestiging, is Zuijderwijk Stadssociologie gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan klant in rekening te brengen. Indien klant bezwaar heeft tegen de meerkosten die Zuijderwijk Stadssociologie in rekening wenst te brengen, heeft klant het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van de opdracht te annuleren, waarbij de klant gehouden is het tot dusver door Zuijderwijk Stadssociologie uitgevoerde werk te vergoeden.
4.8. Wijzigingen in een oorspronkelijke opdracht door toedoen van de klant kan de overeengekomen tijdsplanning en de kosten voor uitvoering beïnvloeden. De meerkosten die het gevolg zijn van wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht door de klant zijn voor rekening van klant. Zuijderwijk Stadssociologie zal, voor zover dit binnen haar mogelijkheden ligt, voorafgaand aan de werkzaamheden een opgave doen van de meerkosten.
ARTIKEL 5. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR ZUIJDERWIJK STADSSOCIOLOGIE
5.1. Zuijderwijk Stadssociologie garandeert dat de haar verstrekte opdracht naar beste kunnen wordt uitgevoerd, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.
5.2. Zuijderwijk Stadssociologie spant zich in om de gegevens die Zuijderwijk Stadssociologie voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Bij kenbaar gemaakte klachten van de klant over de geleverde diensten en/of producten dient Zuijderwijk Stadssociologie met klant in overleg te treden over een voor beiden passende oplossing.
5.4. Zuijderwijk Stadssociologie is gerechtigd om voor promotionele doeleinden zoals reviews de gegevens (naam, bedrijfsnaam en functie) van de klant te publiceren op de website van Zuijderwijk Stadssociologie en/of overige promotionele uitingen van Zuijderwijk Stadssociologie.
5.5. Zuijderwijk Stadssociologie is gerechtigd om, indien de klant in gebreke is met het nakomen van zijn betalingsverplichting, het recht om deelname op te schorten.
5.6. Zuijderwijk Stadssociologie streeft ernaar alle coaching online te laten plaatsvinden. Indien nodig zorgt Zuijderwijk Stadssociologie voor een locatie waar de coaching kan plaatsvinden in geval van offline coaching. Indien de klant kenbaar maakt de coaching op een andere locatie te willen laten plaatsvinden, kan er in overleg met Zuijderwijk Stadssociologie een andere afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze andere locatie zijn voor rekening van de klant.
ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR KLANT
6.1. De klant dient zich in beginsel te houden aan de in deze voorwaarden neergelegde bepalingen, tenzij anders overeengekomen.
6.2. De klant dient Zuijderwijk Stadssociologie te voorzien van alle juiste gegevens waarvan klant redelijkerwijs kan voorzien dat deze noodzakelijk zijn voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. De klant is in ieder geval verplicht Zuijderwijk Stadssociologie onverwijld op de hoogte te stellen, dan wel op de hoogte te laten stellen door een derde, van wijzigingen in persoonsgegevens, bedrijfsgegevens of overige informatie waar Zuijderwijk Stadssociologie om verzoekt.
6.3. Indien in uitzondering op artikel 6.2 de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Zuijderwijk Stadssociologie zijn verstrekt, heeft Zuijderwijk Stadssociologie het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.
6.4. De klant stelt Zuijderwijk Stadssociologie steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, adres, email en desgevraagd, zijn/haar bankrekeningnummer.
6.5. Bij klachten over de door Zuijderwijk Stadssociologie geleverde diensten en/of producten dient de klant deze klachten kenbaar te maken aan Zuijderwijk Stadssociologie binnen 14 dagen na afronding van de opdracht. De klant vrijwaart Zuijderwijk Stadssociologie één jaar na levering van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten en/of producten.
6.6. De klant dient zelf reservekopieën te maken van alle materialen/gegevens als omschreven in artikel 6.2 die Zuijderwijk Stadssociologie nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze materialen/gegevens is Zuijderwijk Stadssociologie niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.
6.7. Wanneer Zuijderwijk Stadssociologie inloggegevens aan de klant verstrekt dan is klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Zuijderwijk Stadssociologie is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat de klant degene is die inlogt door middel van de aan de klant verstrekte inloggegevens.
6.8. De klant is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die hij in het kader van de overeenkomst tussen de klant en Zuijderwijk Stadssociologie tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
6.9. Zuijderwijk Stadssociologie kan producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, dit wordt aan de klant bij het aanbod aangegeven en nogmaals tijdig voor het sluiten van de overeenkomst.
6.10. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een e-book of online cursus/coaching, te ruilen en/of retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant toegang tot zijn/haar aankoop. De klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.
ARTIKEL 7. LEVERING EN LEVERTIJD
7.1. De door Zuijderwijk Stadssociologie te hanteren leveringstermijn varieert per opdracht en worden in overleg met klant vastgesteld. De door Zuijderwijk Stadssociologie opgegeven levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen van de klant.
7.2. Een door Zuijderwijk Stadssociologie vastgestelde leveringstermijn kan nimmer als fatale termijn beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt Zuijderwijk Stadssociologie niet van rechtswege in verzuim.
7.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan 30 dagen, komt de klant de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien Zuijderwijk Stadssociologie, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
7.4. De klant is gehouden datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Zuijderwijk Stadssociologie mogelijk te maken, onder meer door tijdig volledige, correcte en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.
7.5. Aan de leveringsplicht van Zuijderwijk Stadssociologie zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Zuijderwijk Stadssociologie geleverde zaken een keer aan de klant zijn aangeboden.
7.6. Zuijderwijk Stadssociologie spant zich in om te zorgen dat de klant gebruik kan maken van het platform waarop de coaching of het traject beschikbaar is.
Zuijderwijk Stadssociologie verschaft echter geen enkele garantie dat het betreffende platform nimmer in onbruik geraakt en aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor het niet bereikbaar zijn van het platform.
7.7. Wanneer de levering door Zuijderwijk Stadssociologie onverhoopt vertraging oplevert, zal Zuijderwijk Stadssociologie dit tijdig per e-mail aan de klant mededelen. Mocht Zuijderwijk Stadssociologie besluiten op dat moment de opdracht te annuleren zal dit in overleg met de klant plaatsvinden.
ARTIKEL 8. BETALING
8.1. De betalingsverplichting van de klant vangt aan op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.
8.2. Alle door Zuijderwijk Stadssociologie verzonden facturen dienen door de klant binnen 14 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Zuijderwijk Stadssociologie biedt de mogelijkheid om facturen in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. In alle gevallen dient de verstuurde factuur twee dagen voor aanvang van de coaching en/of aanvang van de opdracht voldaan te zijn.
8.3. Indien klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is.
8.4. In geval van niet tijdige betaling kan Zuijderwijk Stadssociologie besluiten haar werkzaamheden “on hold” te zetten tot het moment van betaling. Indien een niet tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan Zuijderwijk Stadssociologie besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen.
8.5. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, gehouden tot betaling van een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW bedragen en tevens de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarders, incassobureaus en de eventuele gerechtelijke procedure bij de rechtbank of het gerechtshof.
8.6. De vordering tot betaling is direct opeisbaar ingeval de klant in staat van faillissement wordt verklaard, surséance van betaling aanvraagt, dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van de klant wordt gelegd, de klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.
8.7. In bovenstaande gevallen heeft Zuijderwijk Stadssociologie voorts het recht uitvoering van de overeenkomst of enig nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.8. De klant gaat er mee akkoord dat Zuijderwijk Stadssociologie elektronisch factureert. Indien de klant een factuur per post wenst te ontvangen dan behoudt Zuijderwijk Stadssociologie zich het recht om hiervoor meerkosten à €2,50 per factuur te berekenen.
8.9. De klant kan bezwaren tegen de door Zuijderwijk Stadssociologie verzonden facturen uiterlijk binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk aan Zuijderwijk Stadssociologie kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Zuijderwijk Stadssociologie een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
8.10. Alle door Zuijderwijk Stadssociologie geleverde producten en diensten blijven eigendom van Zuijderwijk Stadssociologie totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Zuijderwijk Stadssociologie zijn voldaan, met uitzondering van inachtneming van artikel 9.
ARTIKEL 9. VOORBEHOUD VAN EIGENDOM & INTELLECTUEEL EIGENDOM
9.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documentatie, rapporten, presentaties, adviezen, online trainingen, lesmateriaal, lezingen, PPT slides en hand-outs, inhoud van de masterclasses, workshops en cursussen en instrumenten alsmede voorbereidend materiaal daarvan berusten uitsluitend bij Zuijderwijk Stadssociologie tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De door Zuijderwijk Stadssociologie geleverde producten mogen, gedeeltelijk of geheel, nooit worden verveelvoudigd of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.3. De inhoud van de website van Zuijderwijk Stadssociologie, waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn het eigendom van Zuijderwijk Stadssociologie en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen dan wel ter beschikking te stellen zonder toestemming van Zuijderwijk Stadssociologie.
9.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen op door Zuijderwijk Stadssociologie ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusieve eigendom van Zuijderwijk Stadssociologie, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.5. Zuijderwijk Stadssociologie is niet verantwoordelijk voor enige informatie/content die de klant op de servers van Zuijderwijk Stadssociologie plaatst. Indien de door klant geplaatste informatie/content op enige wijze inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met wet en regelgeving zal de klant Zuijderwijk Stadssociologie vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden als gevolg van dit handelen van de klant.
9.6. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 9.2 en artikel 9.3 en artikel 14.6 wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
9.7. Bij inbreuk heeft Zuijderwijk Stadssociologie recht op een vergoeding ter hoogte van tenminste twee maal de door haar gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
ARTIKEL 10. AANSPRAKELIJKHEID
10.1. Iedere overeenkomst tussen Zuijderwijk Stadssociologie en de klant is te typeren als een inspanningsovereenkomst waarbij Zuijderwijk Stadssociologie gehouden is haar verplichtingen na te komen naar beste kunnen, met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap. Zuijderwijk Stadssociologie kan als gevolg nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten.
10.2. De klant is en blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van handelingen zoals opgedaan tijdens een 1-op-1 sessie, traject, adviestraject, cursus of online programma.
10.3. Het gebruik van de coaching sessies en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van advies gegeven door Zuijderwijk Stadssociologie dan wel de coaching sessies, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. Zuijderwijk Stadssociologie aanvaard geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook.
10.4. Indien Zuijderwijk Stadssociologie onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 10.1 toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal 2 maal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (excl. BTW). Dit bedrag is niet hoger dan €5000,- en in ieder geval te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval aan Zuijderwijk Stadssociologie uitkeert. Wanneer sprake is van een duurovereenkomst, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde factuur door klant.
10.5. In aanvulling op artikel 10.4 is Zuijderwijk Stadssociologie dan alleen aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade dient men uitsluitend te verstaan:
• de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden:
• de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Zuijderwijk Stadssociologie aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Zuijderwijk Stadssociologie toegerekend kunnen worden:
• redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
10.6. Zuijderwijk Stadssociologie sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door Zuijderwijk Stadssociologie geleverde diensten en/of producten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet aan de kant van Zuijderwijk Stadssociologie.
10.7. Zuijderwijk Stadssociologie is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst.
10.8. Klant vrijwaart Zuijderwijk Stadssociologie voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatige, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan contractant geleverde producten en diensten van Zuijderwijk Stadssociologie.
ARTIKEL 11. ONDERBREKING VAN DE DIENSTEN EN OVERMACHT
11.1. Zuijderwijk Stadssociologie is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. Indien de overmacht gedurende een termijn van 90 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.
11.2. Zuijderwijk Stadssociologie is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Zuijderwijk Stadssociologie weinig of geen invloed op kan uitoefenen.
Zuijderwijk Stadssociologie kan derhalve op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie Zuijderwijk Stadssociologie een overeenkomst is aangegaan.
11.3. Naast het bepaalde in lid 11.2 is onder overmacht zeker te verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie is aangenomen.
11.4. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan elke van de wil van Zuijderwijk Stadssociologie onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst reeds te voorzien – die nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert waaronder doch niet uitsluitend wordt begrepen: werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim van personeel van Zuijderwijk Stadssociologie of Zuijderwijk Stadssociologie zelf, transportmoeilijkheden, brand, overheidsmaatregelen, epidemieën, pandemieën, bedrijfsstoringen bij Zuijderwijk Stadssociologie, wanprestatie door leveranciers van Zuijderwijk Stadssociologie waardoor Zuijderwijk Stadssociologie haar verplichtingen jegens de klant niet (meer) kan nakomen alsmede andere ernstige storingen in het bedrijf van Zuijderwijk Stadssociologie of diens leveranciers.
11.5. Bij overmacht heeft Zuijderwijk Stadssociologie tevens ter keuze het recht om de termijn van levering met de duur der overmacht te verlengen of de overeenkomst, voor zover nog niet uitgevoerd, te ontbinden zonder dat Zuijderwijk Stadssociologie in welke vorm dan ook gehouden is tot voldoening van enige schadevergoeding, behoudens krachtens het bepaalde in artikel 78 Boek 6 Burgerlijk Wetboek.
ARTIKEL 12. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING
12.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de offerte anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
12.2. Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst door klant is uitgesloten, onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde.
12.3. Beide partijen, zowel klant als Zuijderwijk Stadssociologie, komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
12.4. In uitzondering op hetgeen bepaald in artikel 8.3 kan Zuijderwijk Stadssociologie de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder in ieder geval worden begrepen de gevallen waarin:
• aan klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
• ten aanzien van klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken;
• het vermoeden bestaat dat klant niet aan zijn of haar betalingsverplichting bij verlenging van de overeenkomst kan voldoen;
• klant handelt in strijd met de openbare orde of de goede zeden, of enige uit de overeenkomst met Zuijderwijk Stadssociologie voortvloeiende verplichting;
• klant inbreuk maakt op rechten van derden;
• klant handelt in strijd met redelijke richtlijnen of aanwijzingen van Zuijderwijk Stadssociologie;
• klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk wel al dan niet aangetekend schrijven;
• bij terugkerende betalingsproblemen.
12.5. Zuijderwijk Stadssociologie zal wegens een beëindiging, zoals bepaald in artikel 12.4, nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
12.6. Indien klant op het moment van de ontbinding als bedoeld in artikel 12.3 en 12.4 reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichting geen voorwerp van ongedaan making zijn. Bedragen die Zuijderwijk Stadssociologie vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
12.7. Zuijderwijk Stadssociologie behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten.
Indien Zuijderwijk Stadssociologie overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij klant hiervan op de hoogte. Het staat klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot ten hoogste 7 dagen na het inwerking treden van deze nieuwe algemene voorwaarden.
ARTIKEL 13. CONFORMITEIT
13.1. Zuijderwijk Stadssociologie zal bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat nastreven. Indien naar oordeel van de klant de geleverde resultaten niet overeenkomen met het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en Zuijderwijk Stadssociologie in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te laten voldoen.
13.2. In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 13.1, zullen de kosten voor het meerwerk als bedoeld in dat artikel overeenkomstig het normale tarief van Zuijderwijk Stadssociologie worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant naar inziens van Zuijderwijk Stadssociologie aannemelijk kan maken dat de afwijkingen in het resultaat te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van Zuijderwijk Stadssociologie.
13.3. Mocht vast komen te staan dat de gebrekkigheid van de door Zuijderwijk Stadssociologie te leveren diensten en/of producten voor rekening komt van Zuijderwijk Stadssociologie, heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behoudens hetgeen bepaald in deze voorwaarden.
ARTIKEL 14. BIJZONDERE BEPALINGEN TRAJECTEN, CURSUSSEN, EN COACHING SESSIES ZUIJDERWIJK STADSSOCIOLOGIE
14.1. Het is de klant uitdrukkelijk verboden, ongeacht deelname of niet, om een soortgelijk traject of coaching al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Zuijderwijk Stadssociologie aan te bieden of te doen geven.
14.2. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontleden aan het traject of de coaching en ieder handelen van de klant is voor zijn eigen rekening en risico. Zuijderwijk Stadssociologie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de aan hem/haar gedoceerde wijze en methode van Zuijderwijk Stadssociologie in de praktijk tot uitvoering brengt.
14.3. Zuijderwijk Stadssociologie is gerechtigd, indien de klant in gebreke is met het nakomen van de betalingsverplichting jegens Zuijderwijk Stadssociologie, het recht op deelname op te schorten totdat de klant aan zijn/haar betalingsverplichting heeft voldaan.
14.4. De klant krijgt toegang tot de coaching of het traject na volledige betaling van de factuur.
14.5. Bij gedeeltelijke deelname of tussentijdse beëindiging door de klant vindt geen restitutie van de factuur plaats. Bij tussentijdse ontbinding van een traject blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van het volledige overeengekomen offertebedrag.
14.6. Indien de klant over gaat tot annulering van de overeengekomen 1-op-1 sessie en niet binnen 2 werkdagen een andere datum overeengekomen wordt, is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd:
• annulering tot 48 uur voor de sessie; de klant is gehouden tot het betalen van een vergoeding van 50% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
• annulering tussen 48 uur en 24 uur voor de sessie; de klant is gehouden tot het betalen van een vergoeding van 75% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
• indien de klant niet op het overeengekomen tijdstip voor de sessie aanwezig is, zal 100% van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht worden, dan wel wordt de sessie bij een traject als uitgevoerd aangemerkt.
14.7. De inhoud van de coaching of trajecten welke door Zuijderwijk Stadssociologie worden aangeboden kunnen tijdens de duur van de cursus of het traject aangevuld dan wel gewijzigd worden.
14.8. Zuijderwijk Stadssociologie is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen van het volgen van coaching sessies, adviestrajecten en/of het volgen van een workshop, masterclass of cursus. Het volgen van de sessies valt volledig onder het eigen risico van de klant.
14.9. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van workshops, cursussen, masterclasses of sessies van Zuijderwijk Stadssociologie is niet mogelijk. De klant is derhalve te allen tijde gerechtigd het deelnamebewijs aan een ander persoon over te dragen zolang de persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet.
14.10. Zuijderwijk Stadssociologie behoudt zich het recht voor deelnemers te verwijderen bij workshops, cursussen, masterclasses of sessies indien de deelnemers door het gedrag een workshop, cursussen, masterclasses of sessies belemmeren. Restitutie van betaalde gelden is daarbij uitgesloten.
14.11. Zuijderwijk Stadssociologie is gerechtigd de workshop, cursus of masterclasses te annuleren indien er niet voldoende deelnemers zijn. De klant zal het betaalde factuurbedrag binnen 14 dagen gerestitueerd krijgen tenzij direct een andere workshop datum beschikbaar komt.
14.12. Indien Zuijderwijk Stadssociologie door overmacht (zoals genoemd in artikel 11) genoodzaakt is om de workshop, cursus of masterclasses te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de workshop voor de nader te bepalen datum zonder dat de klant recht heeft op restitutie van eventueel betaalde gelden.
ARTIKEL 15. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT
15.1. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Zuijderwijk Stadssociologie en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.
15.2. Indien de klant in zijn opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden zijn deze voor Zuijderwijk Stadssociologie alleen bindend indien en voor zover deze door Zuijderwijk Stadssociologie uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
15.3. Indien Zuijderwijk Stadssociologie op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de Algemene Voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.
15.4. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.
15.5. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op een derden worden overgedragen indien Zuijderwijk Stadssociologie hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
15.6. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Zuijderwijk Stadssociologie partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
15.7. De klant en Zuijderwijk Stadssociologie zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minnen proberen te schikken alvorens een beroep te doen op de rechter.
15.8. Indien dwingendrechtelijk regels niet anders bepalen, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het Arrondissement Rotterdam bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen Zuijderwijk Stadssociologie en de klant tenzij een wettelijke bepaling anders voorschrijft.
versie: december 2020